vrijdag 11 januari 2013

Lalaloopsa Muts

Zo hij is klaar , de Lalaloopsa muts. Dit was zo leuk om te haken. Deze had ik via Pinterest gepint . Er was geen patroon van te vinden dus van het voorbeeld op de foto heb ik de muts nagehaakt.
Het is een gewoon mutsje in stokjes gehaakt en op de maat van mijn dochter gemeerdert en toen maar door haken tot een muts. Orginele was in vasten gehaakt. De krullen uit een haakhandleidingboek gehaald . Leuke knopen uit het knopenbakje bij moeders uitgezocht en die er op genaaid.
Ik ben erg trots op het resultaat.



                                                                                                 
Krulletje in wording:
Ik heb ongeveer 120 losse gehaakt en daarna in ieder losse 4 stokjes gehaakt. En op een heel bijzondere wijze gaat het dan om krullen. Zo'n grappig effect. 

Hieronder de orginele die ik via Pinterest had gepint. 



Hieronder de orginele Lalaloopsa popjes waar mijn 2 dochters vaak meespelen.
De dochters willen nu ook dat ik een Lalaloopsa popje voor hun ga haken. Ik heb al gegoogled en kwam daar al het een en ander tegen. Dus werk aan de winkel!  




6 opmerkingen:

Fan sels zei

Geweldig die muts met pijpenkrullen en ook fijn dat ik nu weet hoe je die maakt, bedankt!
Fijn weekend, groetjes Truus.

Aan de HAAK geslagen.... zei

Wat een vrolijke muts zeg. Echt heel leuk geworden.

zonnekindpop zei

Dank je Truus, dus binnenkort kunnen we ook zo'n muts op jouw blog verwachten? #LEUK!

zonnekindpop zei

Dank je wel Marjorie. Ja het was ook een vrolijke klus!

Maddy zei

Wat heb je dat leuk gedaan zeg!! Ziet er geweldig uit!! Leuk dat je volger bij me bent geworden, je hebt een heel gezellig blog dus ben hier ook gelijk maar even volger geworden:-)) Grtzz..Maddy

zonnekindpop zei

Dank je wel Maddy, en welkom als volger. Het is leuk met elkaars hobbys te delen.