vrijdag 4 januari 2013

2013 wordt een positief jaar

Allereerst een Gezond en Positief 2013 gewenst.
Ik heb al sinds de kerstdagen een positief gevoel voor 2013 en nu we al 4 dagen in het jaar van 2013 zijn is dat gevoel nog niet verdwenen.
Voor oud en nieuw heb ik altijd een leuk tafereeltje op tafel staan en heb daar nu vilten Kniepertjes aan toegevoegd. Ik heb dat patroon bij www.septemberspring.nl gedownload .
De vuurpijl en de kurk kan je ook op die site downloaden.
Het poppetje is een appelflap en heb het flapje met kraaltjes geborduurd zodat het lijkt dat er suiker op de appelflap zit. Ik heb het poppetje een feesthoedje gegeven en heb daar Hogmanay op geborduurd. Dat is het feest dat gevierd word in Edinburgh op 31 December.  Het feesthoedje  komt voort uit Engeland waar met kerst de mensen deze hoedjes dan dragen . Dat vindt ik zo grappig, in een kerstaflevering van Mr Bean hebben ze dat hoedje ook op.
Ik heb van vilt ook nog de cijfers 2013 gemaakt, welliswaar op oudjaarsavond en was voor twaalfen klaar. Precies op tijd! haha.

De slagroom is nog van vulling , maar die ga ik nog vervangen door een vilten toefje.

Bij Action kan je tegenwoordig leuke hobbypakketjes kopen. Ook een pakketje van een sjaaltje met van dat fantasiegaren. Daar ben ik nu mee begonnen , het is wel heel leuk en eenvoudig te doen maar ik ga toch liever voor haken.
Dit is niet de kleur die ik heb, ik heb fuscia/paars garen. Als de sjaal klaar is zet ik hem op de blog.

Ook hebben we al weer cupcakes gebakken. We kijken deze hele vakantie al naar de CupcakeCup op ned 3. En omdat we een logeetje hadden kreeg ik vanmorgen het idee om cupcakes te gaan bakken en versieren. Wat zij op tv kunnen dat kunnen wij ook!
Zie hier het resultaat.
 Eerst goed netjes het beslag in de vormpjes doen, dat valt niet mee!

 Alvast bedenken om de cupcake mee te versieren.

 Helaas kwamen de cupcakjes er niet al te best  uit de oven. Ik snap ook niet zo heel goed wat er mis gegaan is. Ik vermoed iets te veel bakpoeder ofzo . Maar ze zijn nog wel wat bij te snijden om te versieren. De cakejes smaakten wel goed!
 Hier de eerste 3 cakjes versierd en ook meteen opgegeten,hhaha!

 Het resultaat van de rest. Leuk gedaan meiden!!

 2 zeehondjes van Lenie t'Hart, dat was vanmorgen het onderwerp bij de CupcakeCup. Dus de meiden wilden ook zeehondjes maken.

 Wie kust de kikker? wie weet wordt het een Prins!

Alvast een taartje voor mijn dochter  gemaakt door vriendinnetje omdat ze eind deze maand 11 jaar wordt.

1 opmerking:

Anoniem zei

Erg leuk je spulletjes van Septemberspring prachtig ... en wat hebben de meiden hun best gedaan zeg ! Hier wordt ook erg graag naar de Cup Cake wedstrijd gekeken !
Groetjes, Karina