dinsdag 29 december 2009

cupcakes en koekjes





Ben hellemaal verslaafd aan die cupcakes. Ze zien er altijd zo leuk uit. Ik ben nu ook aan het bakken geslagen. Ik had al eens een cupcakjes gemaakt met de mix van honig en of koopmans en van de C100merk maar die werden niet zo hoog. Dus ik op internet gekeken op www.deleukstetaarten.nl en dat recept was geweldig. Ik heb een boekje dat heet: 1beslag 100 muffins. Heb daar ook meegewerkt maar merk dat die toch wat droger zijn en iets zwaarder van karakter.

Ook hebben we Gingerbreadcookies gemaakt met de kinderen en mn vriendin en haar 2 kinderen. De kinderen die vinden het erg leuk om figuurtjes uittesteken. Ik had Royal icing gemaakt van eiwit en poedersuiker.
Met het versieren mocht ik de randjes doen ende kids met glitterpennen en leuke figuurtjes versieren. Het was een geslaagde ochtend.
Volgend jaar gaan we een huisje maken dan moet ik het dubbele recept maar maken.

De cupcakjes met die witte rozeten erop daar heb ik honing en speculaaskruiden door gedaan. Met royal icing rozeten gespoten en daar leuk figuurtje op gedaan.
De cupcakes met de gekleurde sterretjes zijn de muffins met jam erin.Wel lekker maar ietsjes droog struktuur.
De andere cupcakes met dat bruinige rozetjes erop zijn cupcakes met milkyway erdoor. Ik heb botercreme gemaakt ook met wat milkyways erdoor gedaan. Echt het smaakt geweldig. Door de milkyway in het beslag krijg je een soort caramel stuktuur in het cakeje. Echt de moeite waard.

Geen opmerkingen: